fredag 1 juli 2022

Välkommen Juli


Oj vad jag njuter i det underbara sommarvädret som råder just nu. Idag har det varit 29 grader med en lätt bris från havet.

Startade dagen inomhus där det är svalt så man nästan fryser. Släppte inte in värmen utifrån utan jag skurade toan och dammsög för att inte blir så svettig. Vid lunch tog jag så bilen mot Roknäs för att hämta upp den låda med jordgubbar som jag köpt där. Passade på att handla lite när jag likaså var i en ICA butik. Hem igen och lite poolhäng. Har lyssnat på en spännande bok idag av Moa Herngren. Den heter Svärmodern. Det svänger hit och dit och jag kan inte riktigt bestämma vem jag ska heja på....

Sonen har varit hit på grillmiddag och sen frossade vi i jordgubbar och glass. Så väldigt somrigt. Jag älskar jordgubbar. Vi har även startat årets Kulturjakt via Piteå museum. Det var svårt även detta år....



Inga kommentarer: