lördag 2 juli 2022

1½ år

 


Idag är det 1,5 år sedan morfar lämnade oss. Som jag saknar den mannen och våra samtal som vi hade kring stort och smått, gammalt och nytt. Jag är så tacksam att jag och min morfar hade så god relation. Även min mormor har ju betytt så mycket för mig så de var 2 väldigt viktiga personer i mitt liv och de har varit med och format mig till den jag är idag. 

Uppvaktning av syster i hennes husvagn i Pottan. Smörgåstårta bjöds vi på och det är ju alltid gott. Det är kul med detta firande för vi kommer i princip alla på samma gång. Alltid trevligt att träffas på kalas. 

Vi har även varit till Rosvik för inköp av trädgårdsmöbler då jag är så otroligt irriterad på dem vi har vid garagealtanen. Stolarna är rangliga och bordet har ben överallt, glaset är trasigt vilket har gjort att dörren som ligger som en skiva har flagnat. Det är inte alls fint.

Finvädret fortsätter och det är ju skönt för mannen som är ledig nu när det är helg. Vatten behövs i både gräset och i planteringarna för det torkar otroligt mycket just nu. 

På besök hos svärmor och hon har så otroligt ont. Det är tråkigt och jobbigt att se. Svårt att förflytta sig mellan säng och bordet. Hon bjöds på saft och rulltårta men det är jobbigt med allting. Även att äta är jobbigt och efter bara en kort stund så vill hon lägga sig igen. Det vore bra för hennes rygg att vara uppe en stund men hon har inte den orken just nu.


Inga kommentarer: