måndag 4 juli 2022

Ny vecka


Ännu en dag med sol, något kallare och väldigt blåsigt. Det var skönt när jag kunde sitta i solen i lä men medan jag vattnade så har jag stått direkt i blåsten. Nu är det i alla fall slut på värmen för denna gång. Det ska bli betydligt kyligare och ostadigt de närmaste dagarna. 

Oj vad jag har vattnat idag, det är svårt att få nog med vatten till planteringarna. Jag har idag lyssnat på Sommar i P1, dagens presentatör var en tjej vars pappa blivit bragt om livet av Arbogakvinnan. Ett starkt program om hur en 16 åring inte fick sörja sin pappa. 

Mannen sitter och förbereder KIIF årsstämma imorgon då ordförande inte kan delta. Han ska ju dessutom avgå och mannen är vice så han får helt sonika hoppa in. 

Svärmor har haft en ångestattack idag när min svägerska ringde till henne. Hon ville inte prata med någon just då. Vi tog ju dit medicin för sådant i går så det var hög tid att hon fick det. Tendensen har ju funnit och det är inte något ovanligt i det skick som hon är i just nu. Tråkig utveckling just nu och åldern är ju ett stort hinder för tillfrisknandet. Vi får verkligen se hur det här går....

Inga kommentarer: