fredag 8 juli 2022

Helg!


Blev väckt av mannen när han åkte till jobbet. Jag åt frukost och åkte till Hortlax för en massage. Oj så välbehövligt och nu känns det faktiskt som att Lena har fått till rörligheten i skulderbladet så att armen har frilagts lite mer. Får se när jag behöver dit nästa gång?

Mot Bersika för att kolla gödsel på ICA men de hade fortfarande fullt pris. Brukar köpa på mig lite extra när de börjar att rea jord och gödsel. Ska testa att så lite mer nu för att se om det hinner komma upp under sommaren? Hälsade även på hos A när jag ändå var i närheten, vi kunde sitta och dricka tea i den härliga solen. Åkte vidare mot stan där jag återlämnade klänning från en liveshopping som jag köpt i från. Det fanns inga större så jag satsade på en annan t-shirt klänning. Skönt att ha på sig. Mat köpte jag på Kvantum och det var en hel del folk i stan.

Väl hemma har jag lyssnat på dagens sommar i P1 med E-Type, roliga anekdoter med hög igenkänning då vi är ungefär lika gamla. Har även vattnat en hel del för det torkar då det är sol. Igår fick ju gräset vatten av regnet men det är ändå torrt.

Sonen har ätit här i kväll och vi körde på Taco med smulpaj på rabarber och jordgubbar. Nu är det så vackert ute så jag sitter och njuter av färgerna. Har precis lagat ett nattlinne som fått nya upphängnings anordningar. Köpte nya hos Maria Skräddare för 12 kr och så har jag sprättat upp och sytt igen. Känner mig som mormor och håller på att laga saker. Det är bra för miljön att inte alltid köpa nytt. Inget fel på tyget i nattlinnet förutom att de små plastringarna har krackelerat. Fixat!

Inga kommentarer: