tisdag 5 juli 2022

Åska X 2


Dagen började mulet och innan lunch hade det dragit ihop sig till åska. Den var nära och det är alltid otäckt. Som om inte det var nog så kom precis en lastbil med varor till mannens företag. Jag fick helt sonika ge mig ut i störtregnet för att kvittera varorna. Mullret och blixtar fanns då ovanför mig. Sen när det blev uppehåll så tömde jag poolduken som var rejält tung av allt vatten. 

Åkte till Munksund för att hämta ett paket och handla lite. Har även varit förbi skolan för att kolla posten men det jag väntade på hade inte kommit ännu. Precis när jag kom hem så kom åskoväder nr 2 förbi och det var faktiskt lite kraftigare men kortare än det första. Jag tände ljus och drog ur alla kontakter. 

Middag till mannen innan han gick upp till Klubbhuset för att de hade styrelsemöte och årsmöte. Jag hoppar det detta år. Just nu går ett speciellt fartyg ut från hamnen. Det är ett atomdrivet fartyg om jag har förstått rätt? Det har i alla fall 4 skorstenar utspritt i alla hörnen av fartyget.

Inga kommentarer: