måndag 11 juli 2022

4:e gången


I morse blev mannen uppringd av Trädgården och svärmor hade feber. Covidtest togs men det var det inte. Hon mår inte alls bra och har tungt att andas igen. Med ambulans till lasarettet för 4:e gången på en vecka. Nu är det i alla fall konstaterat att hon har lunginflammation. Pencillin är uthämtat av mannen. Nu är hon tillbaka till Trädgården. Jag tycker det är konstigt att man som gammal inte får ligga på ett sjukhus om man är sjuk??

Jag har haft badgäster här idag trots att jag inte var hemma. Det går ju fint att dra upp poolduken och bada för att sen stänga den när man åker. Hoppas de haft en skön stund?

Jag har varit och hjälpt sonen att städa. Det blev fint men jag skulle behöva åka tillbaka för fönsterputs och lite rensning inuti skåp men det får bli en annan dag för efter 5 timmar inklusive lunch var jag ganska less.

Mannen kom hem sent innan han varit med medicin och gjort lite andra ärenden. Just nu är det besöksförbud hos svärmor och personalen har full mundering när de går in till henne. 

Jag har klippt gräset med lilla klipparen och även för första gången klippt vår nysådd. Ska köpa gödsel och sätta ut nästa gång det regnar. Måste göras snart innan det börjar att förbereda inför hösten. Jag har nu lämnat över klippningen till mannen som gör det klart! Jag har dödat en groda idag, det var sorgligt och det känns verkligen. Så jäkla onödigt!! 

Har sålt solsängarna idag då vi inte använder de på det sättet. Blir stolar i stället på den platsen. Imorgon blir de hämtade. 

Inga kommentarer: