onsdag 13 juli 2022

Loppis


Vaknade redan 7.30 var nog lite rastlös inför dagens loppis. Man vill ju gärna att det ska bli bra när det dessutom är jag som har hittat på det. 

Gick igenom förråden en gång till och hittade några enstaka saker som jag lade till mina lådor. Hade tagit en del saker från mammas hus men just de sakerna gick inte så bra. Sålde en grön vad till en väldigt god vän. I övrigt så sålde jag lite gardiner och annat för totalt 600:-. Men tanke på att vi var 5 familjer som hade bord och en begränsad folkmängd som besökte oss så är jag nöjd. Det var en timpenning på 150:- med lite jobb innan. Kaffe och fika gick i alla fall väldigt bra. Cyklade efteråt vidare och plockade ner alla skyltar som jag häftat fast på tallarna så att alla skulle hitta. Även norrmän besökte oss så skyltningen var det inte något fel på.

Mannen åkte iväg med en annan person inom KIIF och handlade inför morgondagens pubafton. Nu finns det allting inför paellan som ska tillagas och de som ska dricka något,

Middag utomhus i den fina kvällen och så lite vattning av mina krukor som torkar något så alldeles just nu. Igår kväll så blev det pixlar på TV´n och så efter en stund så slutade den att funka och kort därefter så slog fönstren igen av alla fukt som drog in hos oss. 

Inga kommentarer: