torsdag 30 juni 2022

50 år

 


Idag fyller min syster 50 år. Vi är gamla hela bunten det är bara att inse det. Det blir inget firande idag då hon jobbar på som vanligt men på lördag ska vi åka för en liten uppvaktning i deras husvagn. 

Några ärenden inne i stan direkt under morgonen för att slippa värsta ruschen men nu är det trångt och folk överallt. Kul men rörigt. Kan ju såklart sakna min parkeringsplats i garaget som alltid fanns tillgänglig när vi bodde i lägenheten.

Torsdag och städdag, det fixar vi snabbt. Känns som fredag idag och det antar jag beror på att jag är ledig. Får lite helgfeeling och det är ju skönt. 

Sol och varmt 27 grader även idag så det är bara att njuta vidare av sommaren som hittills visat sig från sin bästa sida. 

Har varit till Böle och köpt mera lådor till bina. Sen har jag satt på lådan nr 4, nu är det en hög stapel minsann. Nu hoppas jag bara att bina kryper in i kupan för just nu sitter de på utsidan och det ska tydligen vara för att det är så varmt?

Inga kommentarer: