onsdag 6 juli 2022

Mitt i veckan


Min semester flyter på. Jag väntar på en bidrottning men tyvärr kom den inte idag så det blev en dag av väntan. Den kommer tydligen imorgon. 

Har varit till stan för några ärenden och så lite mat som behövdes få hem igen. Idag körde jag förbi på Tallås och där ser det inte likadant ut. Det har alltid varit så prydligt med bilar parkerade i raka led och mycket blommor. Nu är de nyss inflyttade och då är det mycket som ska iordningställas.

Har världens konstigaste rädisor i år, Mina är 10 cm och det är endast 80% som är nere i jorden, de växer allts uppåt, ser helt sjukt ut!

Jag har promenerat en stund idag och även lagat middag till mannen och mig. Idag grillade vi en bit kött. 

I morse så ramlade Märta ur sängen igen. Svärmor var trots det pigg och pratglad idag när mannen var förbi på Trädgården. Kan det bero på medicin eller, hon hade en rejäl bula i pannan och var blå på ena armen. Nu i kväll har det ringt från Trädgården och berättat att hon fått svårt att andas igen så nu är hon på akuten på kontroll. Det känns inte alls bra nu, känns som att det endast går runt och runt för gamla söta svärmor. 

Inga kommentarer: