tisdag 9 augusti 2022

Sol, moln och jobb


Min sista dag som ledig med semester denna sommar. Sov till 8.00 och då strålade solen så fint! Mannen valde att bygga ihop 1 garderob av de vi köpte igår. Vilket skämt. Ytterligare en gång då man får det man betalar för och denna gång betalade vi för lite. Tunna väggar och låga skåp men vi får ju inte lite kläder i alla fall.

Lunch med parisare och det var gott. Har tvättat en hel del idag och det har varit bra torkväder då det blåst en hel del och med solens värme så blir det perfekt. Efter lunch hade det mulnat ihop så då valde vi att åka och jobba lite. Mannen tog släpet med sig och jag tog min bil. Åkte till Kupan och lämnade en massa kläder som jag rensat ut igår. Sen fick sonen ett kort besök. Så till Lillbrogatan för att tömma. Det som ska till soptippen har vi kört dig. Sen tog vi med alla kartonger med saker som ska säljas. I morgon kommer Lindbäcks och gör en första besiktning av läggan. Den ska renoveras och den är ju fin så de lär inte ha något att säga. 
Mannen har varit till svärmor och hälsat på och idag var damen glad och pratsam. Hon behövde påminnelse om varför hon är där hon är. Hon berättade även att hon saknar stugan. 

Idag skulle svärfar fyllt 95 år. Det var en dag då vi oftast försökte plocka hallon så att han fick äta det. Jag vet nog ingen som blev så lycklig för en skål med hallon. Mormor och morfar fick vissa år bistå då de hade enorma mängder med hallon på sin gård. Jag tror att alla blev glada över det, mormor och morfar för att de kunde få hjälpa till och Bosse som fick äta upp det!

Inga kommentarer: