måndag 22 augusti 2022

Sjukdoms blog

 

Här härjar sjukdom och jag vaknade efter 12 timmars sömn med 38,1 i feber. En banan och så sov jag ytterligare 3 timmar på soffan. Det är bra att sova när man är sjuk. Har inte haft feber under eftermiddagen men nu är den tillbaka igen. Oj vad jag fryser just nu. 

Har fått cocillana på recept idag då jag kommer att behöva det till natten då hostan har ökat idag. Bra att det finns hemma. 

Har gjort ett covidtest även idag och nu är det positivt och det blev så direkt vätskan steg i röret. De säger att om man idag får en förkylning med symptom så ska man tänka covid då de allra flesta får omikron varianten som sprids mycket just nu.

Vila, vila och TV har varit mitt största behov idag. Jag och mannen har dock ätit middag tillsammans här på altanen. Skönt att man kan göra det igen. 

Inga kommentarer: