lördag 6 augusti 2022

Nolia





Igår kväll blev det ett magiskt ljus. Allting blev rosa, orange ton och 2 magiska regnbågar!

Har tvättat sängkläder och det stora problemet just nu är att det har regnat en hel del idag och då går det inte att torka utomhus. Det betyder att det har hängt påslakan här över stolar. Påminner om när jag byggde kojor när jag var liten.

Vi startade dagen med att åka till lägenheten och hämta saker som vi sedan körde till vårt förråd i Öjebyn. Där började jag med att torka av en hel del. Väldigt dammigt och skitigt då sakerna är svarta och stått länge i förrådet. Nu har vi stuvat om för att rymma allting. 

Jag åkte till Noliamässan som startade idag och min tanke var att börja inomhus medan det inte regnade och så när regnet kom så gick jag utomhus. Tänkte att alla då drar sig inåt och det knappt går att röra sig där. En god tanke som funkade. Var inte där så länge utan jag köpte en påse kött från Piteortens innan jag gick mot bilen.

Mannen har varit i läggan och fortsatt att plocka ihop, främst saker som ska med till soptippen, tagit ner krokar och allmänt skruvat ner saker. Alling ska ju iväg och det tar sin lilla tid.

Middag med grillat under paraply, sallad och potatissallad. Min huvudvärk gör att jag inte har någon matlust då jag bara vill kräkas av smärtan. Vet inte om det låga vädret gör sitt till men även den onda kroppen och nacken gör det ont. Nu har jag tagit en Immigran och hoppas att det lättar strax?

Inga kommentarer: