tisdag 23 augusti 2022

Fint väder


Det är otroligt fint ute med varma och soliga dagar och drygt 20 grader. Däremot har det blåst mycket idag, först västliga vindar och sen sydliga från havet. 

Mannen har ingen feber men om han anstränger sig så hostar han och snorar en del. Trots det känner han sig så frisk att han kommer att jobba imorgon. När jag vaknade i morse så var min tanke att jag var frisk. Men efter jag startat en tvättmaskin, tagit en dusch och ätit frukost så var jag helt slut och var tvungen att lägga mig ner i soffan. Oj vad bräcklig en människa kan vara....För mig har febern pendlat mellan 37,4 och 37,9 så det finns feber i min kropp. Hostan tilltar men jag har knappt någon snuva att prata om. Men det går i alla fall åt rätt håll.

Idag har det pågått en del sanering här. Jag har tvättat sängkläder men även täcken och kuddar då det varit mycket värme i dessa under en tid. Nu känns det fräscht och jag längtar tills jag får sova. 

Mannen kommer att bo kvar i Paradoret ytterligare en natt så får vi förhoppningsvis sova båda två kommande natt?


Inga kommentarer: