måndag 29 augusti 2022

6 år


Hansdagen och det betyder ju namnsdag för mina killar. Det betyder också att det är 6 år sedan svärfar gick bort. Tänk vad tiden går.

Mycket att göra på jobbet och idag blev jag helt slut vid lunch och jag tror att det var covid trötthet som kom över mig? Var på jobbet redan vid 7.00 då jag hade så mycket att ta tillbaka sedan sjukdomen.

Middagen bestod av rester så vi åt torskfilé och pressad potatis. Gott med rester. Sen åkte jag och mamma på en roadtrip. Vi köpte en bollkrysantemum på Kristofs flora. Vacker vit var den. Sen mot Hortlax kyrkogård där vi planterade den på Erlings grav. Sen strosade vi runt och kollade på den nya minneslunden som invigdes i fjol. Sen åkte vi in i Storfors och kollade på nya villor och lite annat runt Folkets Hus. Så drog vi till Vitsand för att där visade jag alla villor som våra vänner äger efter stranden där. Sen åkte jag hem med mamma igen.

Nu har jag plockat in lite äpplen som ska bli mos en annan dag. Nu blir det lite TV innan det är dags att ladda för morgondagens jobb.

Inga kommentarer: