lördag 27 augusti 2022

Lördag


Vaknade efter 8.00 till en mulen lördag. Mannen valde att gå till garaget och jobba med Husqvarnan som ska läggas ut till försäljning. Jag gjorde mig klar för en tur till stan. Hälsade på hos mamma o G en stund.  Gick sedan till Gallerian för att förtidsrösta. Nu är det gjort och jag tror aldrig att jag röstat på 3 olika partier i de olika valen? Nu är det gjort och jag har som medborgare i ett demokratiskt land gjort min plikt. Det var en hel del folk före mig och det fylldes upp hela tiden. Konstigt att det endast finns möjlighet till att rösta under helgerna? Det var så stort tryck så de blev nervösa att kuverten skulle ta slut. Nästa tillfälle är imorgon och så nästa lördag och söndag. Mysko att det inte är möjligt till veckan att rösta?

Vår gräsklippare är nu fin och vaxad och fått en orangea färg så det blekta är borta. Sen har mannen sålt diskmaskinen från Lillbrogatan idag. Skönt för varje sak som försvinner från garagegolvet.

Dagens middag blev sous vide av älgytterlår. Det var legat i under 7,5 timmar och det har gjort susen för köttet som varit väldigt segt innan. Vinsås och så grönsaker i ugn från egna odlingar. Vår potatis är helt misslyckad i år. Har svarta fläckar på blasten och jag har googlat och det verkar heta brunröta. Det betyder att jag skulle tagit bort all blast och förstört den. Nu har all potatis svarta fläckar som gått djupt in i potatisen så det är bara att kasta. Synd! Det ska ju vara lätt att odla potatis men för mig går det nästan alltid är skogen!!


Inga kommentarer: