torsdag 18 augusti 2022

Covid-19


Så slog det till även i vårt hus. Mannen har testats positivt för covid-19 idag. Han är ganska krallig med 38 i feber. Han säger att det känns som att någon kört honom i en tvättmaskin. Huvudvärk, ont i kroppen och hosta har han så det är verkligen alla symptom som stämmer. Även jag har gjort ett test men det är negativt. Mitt enda symptom är huvudvärk och det har jag ju ofta så det är inget konstigt. Men men tiden får utvisa om jag får det. Nu har i alla fall mannen flyttat till Märtas stuga i natt. Jag har sanerat vår stuga och städat som bara den för att hålla nere smitta ifall M har tagit på en massa saker här hemma. Känns konstigt att se varandra men inte kunna prata hela tiden. Det är detta som kallas för särbos. ;)

Idag har det verkligen kört ihop sig ordentligt. PMU har sjukdomar och kan inte hämta några saker så vi ringde Röda Korset igår och nu har även de fått sjukdomar så de hinner inte heller hämta sakerna i läggan. Repris har möjlighet V 37!! Jag och sonen har idag kört 2 lass till Röda Korset med min bil. Men det är kvar möbler, skivor och böcker så det är tunga saker. Idag har jag i alla fall fått tag i Veteranpoolen som kan komma på lördag förmiddag för att lasta sakerna och köra dem till Röda Korset. Det är ju viktigt att det blir gjort då det är städning måndag 22/8.


Inga kommentarer: