lördag 20 augusti 2022

Lördag


Oj  vad vi har ett tråkigt liv! Jobb och jobb och nu sjukdom för mannen och jag tror minsann att det bryter ut något i min kropp också? Får se imorgon vad som händer.

Jag åkte till Lillbrogatan i morse vid 9.00 för att möte upp Veteranpoolen som kom för att tömma läggan på kartonger och möbler. De fick en nyckel så de låst när de var färdiga. Mannen mår något bättre idag men hans kropp är influensa öm som det kan vara när man är sjuk. Däremot har han knappt någon feber idag men han är grov i rösten och hostan är inte rolig. Vi har i alla fall kunnat sitta ute när dimman lättat och solen kom fram. Det har varit varmt med 23 grader tyvärr har det börjat att blåsa nu under kvällen för det är väderomslag på gång. Vi har fikat och myst i solen på behörigt avstånd till varandra. Jag åkte till stan igen under eftermiddagen för att tömma allt som fanns kvar i läggan. Jag gick från rum till rum och plockade mig ut till korridoren. Bytte toalettsits och drog bort kilar som legat in till badrummet. När jag kom till Märtas rum och kollade garderoberna så var det ytterligare en garderob full med kläder!! Det blev 2 banankartonger till. Hur mycket kläder behöver en 95 årig dam ta med till ett äldreboende. Inte så mycket tycker jag men alla tycker inte likadant. Nu är i alla fall allt som är kvar i förrådet. Vi får tömma de sakerna längre fram när mannen mår bättre. 

Jag har bakat en kaka typ morotskaka men med rödbetor i stället. Det blev tyvärr inte min favvo då jag tycker att det smakade för mycket jord från den. Mannen hade inte alls samma känsla över kakan. Jag håller på morotskaka som jag gillar mycket.

Nu lite TV innan det är dags för att sova. Blir spännande att se hur jag känner mig imorgon när jag vaknar?

Inga kommentarer: