måndag 8 augusti 2022

Fint väder


Vädret idag gjorde att vi redan igår bestämde oss för att vara lediga hemmavid idag. Jag hade bestämt mig för att göra ingenting och bara sitta och njuta i solen.  När sonen kom hit och såg att jag hade hela förrådet ute på vädring så sa han att det gick ju inte så bra.... Skönt att rensa i alla fall, det blev 1 svart säck med kläder som ska till Röda Korset och 1 säck med skräp. Mannen har rensat hallonlandet och nu gäller det att vi gödslar i höst men framför allt till våren så att det verkligen börjar att växa. De har det tufft i sanden, blir så otroligt kort ris.

Har tagit bort häggmispeln hos svärmor. Den är full av bär och trastarna älskar dessa blå bär. Varje morgon när vi vaknar är alla plattor och altaner blå av fågelbajs. Inte så kul men nu är busken borta och det känns bra trots att det blev galet tomt. Dessutom är riset nu på Bredviksberget. Tog även en tur till Böle på vägen hemåt då jag köpt Bifor då det strax är dags att invinta bina.

Har även köpt 2 garderober som ska in i förrådet så att vi slipper kläder på ställningar mitt i gången. Blir så bra men de ska monteras. Får se om jag tar mig för det imorgon?

Min snälle morbror har varit och hjälpt till att bära möbler som ska sparas i vårt förråd i Öjebyn. Nu är det fullt där men så skönt att det är gjort. Under den tiden så har jag packat ner alla saker som ska säljas för nu tar vi hit allting. Vi har idag fått veta att vi endast har 1 månads uppsägning då svärmor flyttar till ett boende. Schysst av dem att ha den regeln, det är inte alla privata som har det så. Men det betyder även att vi fick lite mer bråttom. PMU kommer till veckan och vi har en del saker som ska till tippen men det tar vi i morgon.

Stekte upp kantarellerna som jag plockade häromdagen till det så blev det frallor. Det är gott och vi fick påfyllning med lite energi. 

Inga kommentarer: