söndag 14 augusti 2022

Sköna söndag


Vaknade före 8 och åt frukost. Mannen har haft en skitnatt då han varit vaken i omgångar så jag lät honom sova medan jag gick ut till bina. Idag har jag slutskattat, det är när man plockar bort nästan all honung de tillverkat under sommaren. Sen stödmatar man dem i en foderlåda med 12 kg Bifor. Det ska fyllas på en gång till när det är slut. Det som hände för mig idag det var att den stora kupan började att röva från avläggaren. Jag fick stänga öppningen så att endast en liten del var öppen, då kan bina i den lilla kupan försvara sig bättre. Det tog några timmar innan det blev lugnt igen. Hoppas nu att det håller i sig?

Har badat i poolen 2 gånger, det är 33 sköna grader. Idag har vädret varit fint med sol men det är ingen vidare värme att prata om. Men nere i vattnet är det så skönt. Mannen har under tiden fixat tröskeln till bastun så jag var behjälplig när han skulle skruva fast dörren igen. Jag har dessutom putsat fönster på utsidan och så vattnat igenom alla blommor. Det torkar trots att det inte är så varmt.

Vi har även varit till Lillbrogatan och tömt lite mer. Nu är det endast kvar 1 byrå, 1 hylla, 1 herrbetjänt och 1 skiva som ska bli en hylla. Hoppas PMU kommer i början av veckan för att hämta det vi lagt i kartonger? Sen blir det städning måndag 22/8. 

Mannen sitter och betalar räkningar, skatt och arbetsgivaravgifter samt skickar ut avisering för nästa månad. Jag har varit på promenad så nu var det 5:e dagen på raken som jag rört på mig minst 20 minuter. 2 dagar kvar sen ska jag utöka tiden. 

Inga kommentarer: