onsdag 24 augusti 2022

Sambo igen


Mannen har ju valt att vara hemma även idag. Det har varit en otroligt grå dag men nu under eftermiddagen har det blivit så fint och varmt och det är otroligt härligt. Jag valde idag att gå en liten promenad för att kolla lite svamp och det fanns en hel del kantareller. Jag blev däremot helt slut efter det så kroppen tog det som en pärs. Somnade på soffan när jag kom hem igen. Idag har i alla fall mannen flyttat hem hit till vårt hus igen. Det känns bra att vi haft 2 boenden men nu är det verkligen hög tid att vi ska bo tillsammans igen då vi känner oss hyfsat friska igen. Sen är ju mannen 3 dagar före mig i hans sjukdomstillstånd. 

Sonens dator har idag blivit lagad. Skärmen är utbytt till en kostnad av 4500:- men den är endast 2 år och kostade en hel del mer så det var ett bra beslut att laga den. Men vilken dåligt service Dell har!! Vi har beställt detta i juli och 2 gånger har de avbokat hela servicen. Men igår när mannen talade med de igen och de sa att de kommer på torsdag så brann det för mannen då vi var lovade servicen igår. När killen ringde idag så var han på väg mot Luleå då det stod fel adress till oss. Det är ju så konstigt då de igår hävdade att vår adress inte var riktig så vi fick verkligen övertyga att vi bor där vi bor. Nu är det i alla fall gjort och det är ju skönt efter allt strul som varit.

Idag har jag haft en lätt huvudvärk och en liten stund så kände jag ingen smak av en glass med lakritssmak och tesmaken var också borta. Men nu när middagen är uppäten så var all smak tillbaka igen. Ingen feber idag och det är ju så skönt! 2 dagar feberfri och 7 dagar sen det bröt ut så kan man räkna sig som frisk om man känner sig frisk. Resthosta kan stanna kvar ett bra tag. 

Idag är det 4 månader till julafton. Jag vet att det är galet men nog längtar jag lite. Inte kanske till själva julafton men hela tiden innan dess med allt mys som är och alla förberedelser som jag gillar att göra. 

Inga kommentarer: