torsdag 25 augusti 2022

Hemmahäng


Vi är hemma och det känns lite som semester då vädret är så soligt och fint. Vaknade tidigt och jag har haft lite mailkontakter idag och även något samtal med medarbetare. 

Vi har i alla fall tagit vårt fulla släp och åkt till stan. Kollade städningen och det är så fint i lägenheten. Hips vips när vi går där så ser vi en spegel på en vägg. Tänk att vi har missat den!! Helt galet. Sen tog vi allting från förrådet och medan mannen packade i släpet så dammsög jag golvet i förrådet. Mot Bredviksberget och där tömde vi allt. Jag hade äntligen fått med mig en gammal kvicksilvertermometer som vi fick lämna i från oss. Kvar i släpet var en bokhylla och en tamburmajor som vi körde till förrådet i Öjebyn. Väl tillbaka till stan så var det dags att hämta 3 hyllplan från lägenhetsförrådet. Även där sopade jag golvet medan mannen packade i släpet. Nu är allting tömt på Lillbrogatan 1B. Känns fantastiskt skönt att det nu är klart! Återstår en slutbesiktning på måndag 29/8. Även elmätaren ska avläsas då. 

Här hemma så packade mannen ur allting då hans allmäntillstånd är lite bättre än mitt då han ligger 3 dagar före mig. Jag har tagit ett test idag då jag ändå känner mig hyfsad men det visar positivt. Man behöver ju inte göra tester men det känns ändå bra för mig själv att gjort det.

Det är klippt vid tennisbanan då M har kört och fixat det. Sen rengjorde han klipparen och ska fortsätta med det då det är dags att sälja den. Vi behöver den inte längre då vi har "Bosse" nu. 

Jag har somnat i fåtöljen och sovit en bra stund så inte är jag helt pigg ännu!

Inga kommentarer: