fredag 5 augusti 2022

Segt


Vaknade strax efter 10 och jag var så förvånad att jag sovit så länge. Vi plockade undan igår när vi kom hem och satte in alla dynor och annat. Det var tur för det har regnat lite under natten. Vi tog det lugnt med frulle och dusch. Sen åkte vi till svärmors lägga för att plocka ner en bokhylla. Sen lite foto för mig för det är som sagt var saker som ska säljas.

Lunch idag blev på Shell där vi tryckte i oss varsin korv. Snabbt och effektivt. Vi åkte till Trädgåden där vi hälsade på Märta. Idag var första gången då jag såg en genomskinlig gammal dam. Har sett samma sak hos svärfar och även hos morfar den dagen han fyllde 99 år.  Efter besöket hos en tjorvig dam så åkte vi till vårt förråd i Öjebyn där vi stuvade om lite för att rymma mer saker.

Hemma igen så tog jag en skogspromenad där det blev lite mer kantareller. Mannen har sorterat och gått igenom papper från svärfar. Det var riktigt skönt ute, mulet men varmt med drygt 20 grader så vi satt en stund och drack en öl. Skönt!

Nu blir det middag med sonen och vi kör på grillat idag. Gott och mysigt att umgås med dem man gillar. 

Inga kommentarer: