tisdag 1 mars 2022

Fettisdag

 

Dagen började med att jag åkte och hämtade semlor till enheterna. Jag hade i år beställt på Södergatans söta och jag kan lova att de var goda. Det är en tjej som har öppnat bageri hemma och hon jobbade tidigare på Ekbergs så det är goda grejer. Hon har i princip allt fika som fanns på Ekbergs så det är ju lyxigt. Det blev i alla fall väldigt uppskattat.

Idag har jag planterat mina dahlior och jag håller såklart tummarna att det ska komma skott på dessa. De ser helt döda ut så jag lade ner de i en hink med vatten så nu ser de nästan för blöta ut.... får verkligen se hur detta går? Även några frön har kommit i jorden idag.

Kriget i Ukraina går vidare och nu har Ryssland bombat sönder ett tv torn och så har ett långt led med militärfordon tagit sig mot huvudstaden i Ukraina. Putin hotar nu de flesta länderna i Europa och han hotar även oss så vårt land levererat vapen som hjälp till Ukraina. Statsminister Magdalena Andersson håller tal till nationen. Det här läget som vi har just nu känns inte alls bra. Väldigt otäckt när diktatorer får för mycket makt och tror att de kan göra som de vill. Hotbilden mot vårt land ökar allt mer. 

1/3 och det är ju så härligt att vi är inne i första vårmånaden. Dessutom har mamma fått nycklarna till lägenheten så inom ganska kort tid är det dags för flytt.

Inga kommentarer: