lördag 19 mars 2022

Tuffa tider

 


+9 grader och mulet med rejäl blåst, så har dagens väder sett ut. Här ute så tinar det i våra gångar och det blir vatten på den isen som ligger där, ganska farligt att gå där då det finns risk för att halka. Redan igår så ramlade jag när jag skulle ner från en snödriva vid vägen, trots mina broddskor så åkte benet iväg och vips låg jag där. Allt gick bra men jag har träningsvärk då benet blev något av ett spagat. Även knät fick en knix. Men det viktigaste är ju såklart min arm där det inte får hända något mer. Nu läker den men jag får den precis ovanför min axel om jag sträcker den uppåt.


Just nu höjs allting, maten blir dyr för att inte prata om drivmedel. Dieseln kostar drygt 28 kr och det är inte så kul att tanka bilen. Det här påverkar mig som privatperson men de som måste använda bilen mycket blir otroligt drabbade. Alla som har åkerier, snöröjning och bönder som kör mycket. I dagens tidning så berättar några bönder om den hårda tid som de befinner sig i då det inte går ihop ekonomiskt för dem. Det betyder att vi måste hjälpas åt att stötta dem genom att handla lokalproducerat. Det gör vi alltid men det är många som köper ICA eller COOP mjölk från Danmark för att den är lite billigare. Gör inte det utan stötta våra egna producenter.


Mannen har idag varit och byggt upp en vägg i polishuset där mamma o G kommer att bo. Det blev bra och då får de in en skåp som hör till köket, det blev en tydligare uppdelning mellan kök och vardagsrum. 

Inga kommentarer: