måndag 7 mars 2022

Sportlov


En mulen dag med snö under eftermiddagen det har varit -2 och otroligt grått. Hoppas att det blir bättre längre fram under veckan? Jag har jobbat lite idag men även hunnit med annat.

Frissan har fått besök så bästa Linnea har gjort mig med färg. Just nu är det ganska mörkt men det tvättas bort allt eftersom. Idag var lyckan stor då det endast var jag som kund med min frissa. Helt fantastiskt tyst och lugnt har det varit känns som en lyx. Det var precis vad jag behövde idag. Övriga dagen har varit lugn och stilla.

Idag är det dag 11 av det hemska kriget i Ukraina. Jävla Putin, att man kan få göra så mot helt oskyldiga människor. Det är den största flyktingströmmen i Europa sen andra världskriget. Nu är det 1,5 miljoner människor på flykt. Vi får verkligen se om vi kommer att få nya elever i våra skolor? Vårt land är förberett på ett helt annat sätt än 2015 sen vi hade förra flyktingströmmen till oss.

Inga kommentarer: