tisdag 8 mars 2022

Internationella kvinnodagen

 

Idag firar vi alla flickor, kvinnor och tanter som finna i vår värld. Många har gått före och kämpat för kvinnors rätt och trots det så har fortfarande män 15% mer i lön för samma arbete. Är inte det konstigt att vi inte kommit längre i vår jämställdhet? 

Har fått mitt lönebesked idag och det blev en höjning med 1430:-, känns faktiskt som ganska lite men det kan jag ju inte påverka. Det är ju samma för mig som för mina medarbetare att man ska prioritera de som jobbat länge. Jag har ju bara varit i denna position i 8 år. 

Lunch idag intogs på B & E på Fiore. Det är ju kul att hålla kontakt då vi gick lärarutbildningen ihop. Det har varit svårt att få ihop detta då det varit mitt i en pandemi men nu äntligen så funkade det för oss alla.

Kvällen kommer att tillbringas hos Åsa i Luleå. Så spännande och kul att få åka och besöka henne i hennes hus. Middag ska hon dessutom bjuda på så idag har jag inte lagat en enda måltid.  

Inga kommentarer: