måndag 28 mars 2022

Ultraljud


Dagen började kl 7.30 på lasarettet med EKG och sen ett ultraljud på hjärtat. Allt detta var såklart inbokat sedan tidigare då de hört ett blåsljud på mitt hjärta. Tydligen valde då lasarettet att kolla upp det så idag var det dags. Jag har gjort detta för ca 5 år sedan då jag hade ojämna slag och hade en 24 timmars mätning. Idag så var det en läkare som höll på att lära sig, en var det en hjärtsjuksköterska som hade full koll på läget. De ser att en klaff till vänster inte stänger helt så det kommer då extra blod därigenom. Det är inget farligt och inget som kommer att påverka mig så mycket. Leva som vanligt men det ska kollas upp med några års mellanrum för att kolla att det håller sig på denna nivå. 

Till lilla skolan och träffade dem där sen till kontoret för några möte. Var hemma strax efter 16.00 för att äta och så till Tallås för att tömma. Idag har vi gått från rum till rum och plockat med oss saker ut mot dörrarna. Sen finns det en hög till PMU när de senare kommer och hämtar det. Sen gjorde vi samma sak i källaren och så bar vi upp det i garaget och så tillslut in i släpet. Det hela blev 2 turer till Bredviksberget. Mannen och svåger har tömt och sorterat i garagesaker och min morbror hämtade en lång ställning till en bänk. Skönt att det är gjort. Nu är det något lass till läggan vid tillfälle och så ska vi ta med lite saker hem vid nästa tillfälle. Hemma vid 20.30 så det blev en lång dag även idag. 

Inga kommentarer: