fredag 18 mars 2022

Helg!!


Skönt med lite ledighet igen! Veckorna går i ett rasande tempo. Idag har det varit mulet och någon solglimt men det är varmt med 7 grader. Skönt tycker jag men det är synd om de som ska fixa skidspår till SM-veckan. De behöver kyla för att få fina spår så det här vädret ställer till det rejält för dem.

Jag har fått vara på studiebesök på Strömnäsbackens nya förskolan idag. De har 10 avdelningar och det är fantastiskt genomtänkt och fint. Kul att se och att vi äntligen fick ihop det så att vi kunde träffas. 

Lite städning idag för min del då det blev en lång kväll igår och det inte fanns tid till det. Tog upp några köttbitar igår från frysen och de var omärkta. Spännande att se var det var för något? Som tur var så var det oxfilé så det blev en favorit i repris med plankstek. Hade väldigt mycket äggvita så det blev en katrinplommonsufflé till dessert. Oj så god den blev! Och så stor den blev!

Lite kortspel och idag vann sonen stort medan det inte gick så bra för mig! Lika glad för det är jag. Nu kollar vi på bäst i test medan månen strålar så fint och full utanför med en mångata på isen.


Inga kommentarer: