måndag 28 februari 2022

Mariadagen


Sista dagen i februari har jag namnsdag för då är det Maria och Maja som står för dagens namn. Grattis till mig! Mycket att göra hela dagen och den började hemma där jag jobbat med lönerna, jag tror att jag fått det klart nu? Sen lunch och jag hann inte ens gå på en promenad då hela pausen blev något kort. Så ett Teamsmöte med en enhet. Efter det packade jag ihop och åkte dit för ett möte IRL. Hann träffa många av medarbetarna då jag hade mycket på agendan just där. Åkte därifrån efter 16.00. Nu är det endast 4 dagar kvar av denna vecka och sen hägrar ett skönt sportlov. Ska verkligen försöka att vara ledig då...

Granngården blev nästa anhalt med jord och krukor. Jag har dock kvar det i bilen då det är tungt att bära för mig. Mannen har jobbat över till 19.30 så han kom just nu hem igen. Man kan tro att han är ägare av sin arbetsplats men han är vanligt anställd och trots det har han liksom inget stopp med antalet timmar som han lägger ner där varje vecka. Fattar ingenting och dessutom så måste mina medarbetare sanktionera övertid hos mig men så verkar det inte vara där?

Kriget i Europa som pågår i Ukraina är nu inne på dag 5. En så otroligt sorglig utveckling. Nu verkar det som att Belarus godkänner kärnvapen, detta känns ju inte bra då ytterligare en galning styr det landet. Nu har vi 2 tok som ska samarbeta. 

Inga kommentarer: