torsdag 17 mars 2022

Konferens



Vaknade till rutor på altanen som hade slagit igen av dimma och frost. Som tur var så har det lättat och solen har visat sig idag med plusgrader på 3 grader. Jag har tillbringat min dag på Acusticum med mina kollegor. Det är riktigt roligt att få träffas på riktigt igen. Det är fullspäckade dagar så skallen är ganska trött när jag kommer hem. Idag tog jag en promenad här runtomkring och det var så otroligt skönt. Nu är det ljust ute till ca 18.00 så det känns verkligen som att livet återvänder med ljuset.

Idag har vi fått våra rasskydd monterade på våra hus. Inte det vackraste men helt nödvändigt då det vissa perioder är livsfarligt att vistas runt huset. Sen är det väldigt otäckt när det rasar då det blir ett hemskt ljud inomhus och det låter nästan som att takstolarna ska knäckas. Men nu är det ett minne blott!

Mannen har köpt material till den vägg han ska bygga i mammas lägga. Det kommer att bli så bra. Håller tummarna att allting ska flyta på.

Dagens middag blev pasta med sås av Karl-Johan svamp och räkor. 

 

Inga kommentarer: