tisdag 11 januari 2022

Vaccination

 


Igår gick temperaturen från -22 till -4 grader och då blev det betydligt blåsigare ute. Idag har det varit runt nollan och det är riktigt skönt ute trots det grå som är just nu. Den is som suttit på träden och som spelat så fint håller just nu på att ramla av, det var ju synd. Idag när jag kom till jobbet och skulle ta mig in i motorvärmarstolpen fick jobba rejält då hela burken var som en isbubbla. Jag fick hacka ordentligt för att kunna öppna luckan. 

Jag har kört passat idag då mannen varit ännu en tur till Sunderbyn med svärmor och denna gång fick hon en salva utskriven och tiden var 13.00, kontroll och så vänta till 14.30 för att träffa läkare. All denna väntan, varför är det så?

Jag åkte under eftermiddagen idag iväg till vår vaccinationsmottagning för att ta influensavaccinet. Jag brukar ju inte ta den men eftersom smittspridningen är så otroligt hög just nu så känner jag att det inte vore kul att bli sjuk då det inte finns folk som kan jobba i skolan. När jag kom fick jag frågan om jag skulle ta 1 eller 2 sprutor. Jag förklarade att det är 3 veckor kvar innan jag får ta min tredje covid vaccination och kvinnan berättade då att det idag har ändrats på restriktionerna så det behöver endast gå 5 istället för 6 månader mellan sprutorna. Jag gick därifrån med en spruta i var arm. Det kändes otroligt bra att få det gjort nu och inte 3/2!

Idag är det 2 år sedan första personen avled i covid i Wuhan i Kina. Tänk vad lite vi visste då om vad som skulle komma.....


Inga kommentarer: