fredag 28 januari 2022

Helgen är här!


Tjorvade på lite igår kväll med min klockradio och när den ringde i morse 6.15 så steg jag upp. Men det visade sig efter ett tag att klockan bara var 5.15!! 1 timme fel och jag hade helt plötsligt sovit för lite. Det visar sig nu så det är dags för mig att gå och sova.

Nu har kylan återvänt och det är -12 ute, solen visade sig idag under eftermiddagen.

Har haft en stressig dag då det igår gick ut riktlinjer kring restriktioner med våra öppettider under vecka 5 och 6. 98% av alla fantastiska vårdnadshavare har fixat och trixat för att lösa tiderna och att ändra i systemet. Men resten har inte gjort någonting så jag har ringt runt. Många trevliga samtal men så finns det alltid någon som inte riktigt vill samarbeta och det här tär på mig. Vi gör vårt allra bästa för att ta hand om alla elever men när man känner att vårdnadshavarna inte jobbar åt samma håll känns det tungt. Att sedan bli otrevligt bemött är ju bara droppen. Nu lämnar jag det bakom mig och tänker att personen i fråga hade en dålig dag.

Vi har ätit middag med sonen ett parti kort och idag gick det otroligt bra för mannen, kaffe och så ¨På spåret¨ idag var det rejält svårt och vi fick ihop 39 poäng. 

Nu för en liten stund sedan så kom fiskbilen hit med skreitorsktygg från Norge. Frisk fisk levererar alltid god och fräsch fisk. Räkorna kommer snart och de är magiska.

Inga kommentarer: