onsdag 5 januari 2022

Trettondagsafton

 


Tidigare i livet för många år sedan var detta stora festkvällen på Havsbadet. Vi har sedan många år tillbaka hoppat den tillställningen då den inte gett så mycket och nuförtiden så är vi för gamla för att delta i den fest som brukar vara. Jag skriver brukar för mitt i en pandemi är allting inställt även detta år. 

Jag har jobbat idag fram till 13.00 och jag läser en riktigt intressant bok om en kille med adhd och autism. Det är en självupplevelse och det är ju alltid spännande. 

Mannen har varit med svärmor till Sunderbyn på återbesök för ögat och nu ser det bra ut, nästa besök om 1 månad. Det tar tid detta, idag åkte de kl 9.40 och var hemma vid 14.30 otroligt mycket väntande för att träffa läkaren och det var samma förra gången när jag var med henne. 

Idag har vi haft familjemiddag trots att det inte är fredag. Sonens bil startade inte så jag fick ila till stan för att hämta honom mitt i matlagningen. Till amuse-bouche blev det pilgrimsmussla på en rökt morotscremé, sonen fick smördegsrullar med ost. Älgfilé med potatisrosor och trattkantarellsås, vinsås och bea för den som vill. Desserten var en frusen cheesecake med citron, vitchoklad och grädde. Hela kvällen avslutades med 2 parti kort. Sen tog sonen min bil mot staden och imorgon är det dags att köpa ett nytt batteri till Toyotan för bilar ska starta hela tiden. Man blir galen i annat fall.

Inga kommentarer: