måndag 3 januari 2022

Första veckan


Måndag och första hela veckan i detta år 2022. Mannen har åkt till jobbet och jag har jobbat hemifrån idag med att läsa en del. Tror att jag åker iväg imorgon för att använda scanner till de saker vi ska ta upp på APT till veckan. 

Igår var det otroligt blåsigt och det har avtagit en hel del idag men trots det blåser det en del. Ingen snö ännu trots att de visar att det är på väg. Jag anser att vi klarar oss fint med det som finns redan nu, men nu bor jag i vinterland så det är bara att gilla läget.

Tvättdag för mig samtidigt som jag kollat lite skidtävling med en plats 4 för Ebba Andersson, oj vad hon åker den lilla tjejen. 

Mannen tog en tur till svärmor innan han kom hem och vi åt en pannkaka som det var länge sedan vi gjorde. Riktigt gott var det. 

Covid härjar mycket i vårt land efter de träffar som folk har haft under jul och nyår. Inte sedan juni 2021 har smittan varit så utbredd i Sverige. Det här bådar inte gott för kommande vinter. 

Inga kommentarer: