fredag 21 januari 2022

Helgen är här!


En bra fredag med möten av olika slag. Information kring kommande veckor uppe här hos oss med smittspridning för covid. Allt pekar på att om 3-4 veckor så kommer så många att vara smittade att det mest troligt finns skolor som måste hålla stängt då det inte finns personal. Detta är inget roligt scenario. Jag hoppas såklart att det inte blir så men det verkar väldigt svårt att få stopp på denna omikron som härjar nu. Däremot går viruset inte lika långt ner i lungorna som föregångaren så med 3 vaccinationssprutor ska man inte bli så väldigt svårt sjuk. Otäckt är det i alla fall tycker jag. 

Dagens middag blev oxfilé med gratinerat mos, vinsås och hemslagen bea då jag hade glömt att köpa det. Sen vispade jag ihop grädde, philadelpia, hallonsylt och krossade pepparkakor. Det blev en god dessert. 

 Jag har handlat via nätet för att slippa stöta på smitta i butiken. Det som är svårt med att handla är att jag inte vet storleken på det jag köper. Jag trodde att jag köpte 2 kg potatis och det kom 4 st, samma med 2 kg bananer och det kom 2 st. Jag måste helt enkelt bli bättre på att läsa vad som står vid varorna. Detta är ett i-lands problem så det är både kul och lite irriterande. 

Kvällens På spåret gick bra för oss och vi fick ihop säsongens bästa resultat!

Inga kommentarer: