fredag 7 januari 2022

Klämdag


En riktig klämdag mellan Trettondagen och lördag så många har varit lediga idag dock inte jag eller mannen. Jag har jobbat hemifrån och jag måste säga att det är fiffigt med internet men det är ju inget nytt. Sen har jag även läst så boken är klar och den är fantastiskt intressant.

Jag har även tvättat sängkläder så nu är juluppsättningen med röda påslakan borta från sängen och det vita linne sängkläderna ligger där. Blev ljust och fint. Tempen har fallit och nu närmar det sig -20 men idag har det varit skönt med ca -10 grader. Vacker dag med blek sol, nu har dagen blivit +38 minuter längre sedan vintersolståndet så nu märks det att det vänt. 

Mamma o G har fått en lägenhet och det kommer att bli så bra. Packa ner och slänga är ju min melodi så det kan jag hjälpa till med trots att ag inte kan bära tunga saker med min arm ännu. Blir en spännande vår och jag säger äntligen eftersom de tittat på många lägenheter utan att få dem. Nu blir ett fint hus med toppenläge till salu på Djupviken. 

Inga kommentarer: