torsdag 27 januari 2022

Grått


Otroligt grått väder idag med en vind som blåst på när jag var på min promenad vid lunchen. Har haft en temperatur på ca -3 så det är varmt för årstiden. Skönt tycker jag. Havet går upp mer och mer och nu ser jag en ränna som håller på att bli mellan Huvan och Klubben. Helt galet. Jag tycker synd om de som jobbar med ROC som ska vara på Havsbadet nästkommande helg. Antar att de håller andan varje dag att det inte ska blåsa så att isen äts upp mer för då får de det tufft att få ihop en bana att köra på. Nu ser det i alla fall ut som att det ska vara minusgrader de kommande 10 dagarna. 

Konferens idag och det är både effektivt men även jobbigt att vara på alerten hela tiden och bli indelade i olika rum där man ska prestera. Sen nu under eftermiddagen så har beslutet kommit kring begränsade tider för fritids under kommande 2 veckor. Det är otroligt stor smittspridning nu i samhället och personal är sjuka så det är svårt att få till en bemanning som är ok. Om vi begränsar lite nu så kanske vi kan ro ihop det tills smittspridningen vänder neråt igen? Hoppas verkligen att det räcker med denna åtgärd?

Eldar och myser på med min kamin, oj vad jag gillar värme. Gott för kroppen men jag känner att man blir lite seg i skallen. 

Mamma har haft husvisning idag och så kommer ett par imorgon men sen hoppas jag att någon budgivning ska sätta fart så att det blir klart snart. Håller tummarna att de får bra betalt men så brukar det ju vara när intresset har varit så stort. Det behövs ju trots allt endast en som är intresserad och vill köpa.

Inga kommentarer: