måndag 10 januari 2022

I gång igen


Vaknade till ytterligare en kall natt med -22, jag åkte tidigt till jobbet då jag hade lite att förbereda innan alla andra var på plats. Så en start med stora hack då det verkar som att smittan som just nu härjar här har gjort att många är hemma för att invänta svaret på covidtest som de tagit. Det kommer att bli en tuff start på denna termin. Nu är vi ju vana att ha det så här men det är så tröttsamt att aldrig vara hela styrkan på plats. Vi klarar allting men det är så synd om medarbetarna som drar ett stort lass.

Idag tog vi lunch på en nyöppnad hemmafixare och det var så gott och fräscht. Jag är nöjd. Sen en utbildning och så en föreläsning innan det var dags att avsluta denna arbetsdag. 

Jag eldar och väntar på varmare väder som är på ingående, mannen gick till garaget och det påminner mig om min morfar som hade sitt tillhåll i källaren i det hus de bodde i. Där hade han sitt tillhåll och fick pula på med det han ville. 

Inga kommentarer: