onsdag 26 januari 2022

Min bil




En underbar vän lämnade sitt tvättkort till mig då hon tyckte att jag hade den smutsigaste bil hon sett. Jag fick hennes tid idag så jag svängde förbi Piteå Bilvårdscenter och de som jobbade där tvättade så fint. Jag har en svart bil igen. Att jag dessutom har dammsugit den och torkat lite på insidan gör ju att den nu känns jättefint. 

Presskonferens idag och våra restriktioner förlängs till 9/2 och det känns bra för smittan skenar i samhället. Jag tycker det är helt rätt att vi förlänger det men jag hoppas och tror mycket på att detta snart ska ebba ut då viruset blir svagare och svagare. Vore ju fantastiskt att vi i mars kan börja leva på ett vanligt sätt igen. Hoppas hoppas.


Lunch idag med sonen och vi åt på Röda Lyktan och det var gott. Sen blev mannen lite sen hem då han suttit i möte. Vi åt heta räkor med pasta och det var väldigt gott men lite för starkt enligt mig. Jag får ju skylla mig själv då jag tog i en hel chilifrukt. 

Jag har varit och tankat idag och dieselpriset är inte att leka med just nu, det är inte kul att måsta köra bil för att ta sig fram och tillbaka från jobb och ärenden. Lokaltrafik finns ju inte att välja på här ute. 1211kr för att tanka, helt galet!!


Inga kommentarer: