lördag 29 januari 2022

Mulet


Mulen morgon som övergått till snöfall med mycket blåst. Inte så mysigt men nu har det slutat att snöa och det är ju skönt.

Jag startade dagen med att åka till apoteket och Järnspisens matbod. Det gick snabbt då det inte var så mycket folk på plats den tiden på dagen. Det är ju löningshelg och igår när jag köpte tulpaner så var det rent kaos i stan. Jag parkerade på Lillbrogatan och det gör även alla som ska på systemet en fredag eftermiddag och just igår var det mycket folk just där.

Idag har vi varit med på en vinprovning med sherry eller man ska egentligen inte kalla det för sherry, det är som att säga att man dricker vin utan att precisera någon överhuvudtaget. Man ska säga namnet och vilken sherry det är som man dricker. Jag hade gjort tilltugg till det som var anpassade till provningen. Sen efteråt fanns det även förslag på middag så jag gjorde även den och det var kyckling satay. Maten var riktigt god men som sagt var sherry är nog inte min grej. Bra ändå att jag inte tycker om allting :)

Nu blir det sista Stjärnorna på slottet och idag är det Per Anderssons tur. Får se vad han hittar på.

Storm drar in i södra delarna av landet ikväll och jag tycker synd om dem som bor där.

Inga kommentarer: