lördag 1 maj 2021

Maj


1:a maj och vad jag längtat efter denna månad. Tyvärr ligger snön tät här ute så det är inte tal om att räfsa eller göra någon form av trädgårdsarbete överhuvudtaget.

Idag har hela min dag gått åt till att packa, plocka och bära ut saker på altan. Vi ska ju måla, isolera, byta golv och sätta in en ny balkongdörr. Så det betyder även att alla saker ska ut ur stugan för att kunna lyfta golvet. Även köket måste bort. Ett ganska gediget jobb. Känns som att mitt liv just nu går ut på att packa för det är ju även det jag gör i läggan. Imorgon flyttar vi in till stan för sista gången för att bo i lägenheten medan allt händer i stugan. Har en hel del att ta med som packning för vi har ju inget av matväg kvar där. Beräknar att bo där i ca 14 dagar.

Bastubad och grillat av en entrecote som blev över från i går. Rotsaker i ugn till det gjorde middagen komplett. Har kollat in Lunds studentsångare för att få lite vårkänsla för här i Piteå finns den då inte, det kan jag lova.


Inga kommentarer: