lördag 8 maj 2021

Lördag

 


Vaknade 9.10 av att någon gick i trapphuset. Oj vad jag har sovit! Länge sedan jag sov till efter 9.00 men det var nog behövligt då det hände. Vi åt frukost och så ut mot stugan och jag stannade till i Munksund för att tömma vår återvinning från lägenheten. Mannen hade kopplat det stora släpet och jag tog ett öppet och så åkte vi till Bygma. Mycket folk så vi fick vänta en rejäl stund och då upptäckte vi att vårt paket med golv var gigantiskt!! Vi tog alltså med oss isoleringen och inget annat. Detta betyder att jag kört dit helt i onödan då allting rymdes i det täckta släpet. Under dagen så har mannen börjat att riva ut det gamla golvet. Det gick bättre än väntat då det är skruvat men det är svårt att få loss det närmast väggen. 

Jag har fixat lunch, planterat om blommor, vattnat, fixat kaffe och skottat fram syrenen som däckat för all snö. Jag har plockat bort hönsnätet i dag och då fick jag kronan på syrenen att hålla sig uppe. Vi får se om det funkar?

Åkte mot stan och hälsade på hos mamma. Sen lite handling på Ankaret och så hem för att göra en köttgryta. Medan den puttrade så gick jag en promenad runt Västra kajen och det var så fint och soligt. Sen kom mannen hem och vi har ätit, druckit lite vin och så lite Let´s dance. Dessutom så tvättar jag och det är så skönt att kunna göra det när vi liksom inte gör något annat. Smart att fixa det samtidigt.





Inga kommentarer: