fredag 21 maj 2021

Tea dagen


 Idag är det internationella teadagen. Bra för mig som är en riktig tea drickare. Jag väljer tea före kaffe i 98% av fallen om jag får välja. Den siffran har varit 100% tidigare men förra sommaren så började jag så smått att dricka lite kaffe då och då. Tidigare så drack jag endast kaffe i samband med Irish Coffe och det är ju inte varje dag man dricker det.

Idag så har mannens morbror somnat in och lämnat jordelivet i en ålder av 84 år. Jan om han heter har jobbat som advokat och han var bosatt utanför Stockholm. Märta är tagen av att hennes lillebror som är 10 år yngre inte längre lever. 

Just nu så har vi några grader varmt ca +3 och snöglopp utanför fönstret. Inte så mysigt alltså. Inlandet ska får mellan 10-15 cm snö under morgondagen. Vilken Pingstafton, inte något väder som man önskar i alla fall. Men det är inget att göra något åt. Mannen ska lägga golv så att det blir färdigt så att vi kan flytta ut till Klubben.

Inga kommentarer: