torsdag 13 maj 2021

Kristi flygare

 


I dag är det Kristi Himmelfärdsdag och för att påsken var tidigt i år så är även denna helg tidigt och redan nästa helg är det pingst.

Hade en bra dag igår. När firande av Piteå var färdig så gick jag en promenad runt Södra hamnen och pratade under tiden med mannen. När vi precis avslutat vårt samtal så fick jag ett sms från 1177.se och då kollade jag. Jippie mitt andra svar på covid-19 testet var negativt. Jag ringde genast till mannen och frågade om jag skulle hämta hem honom och det ville han. Jag åkte tills stugan och hämtade hem mannen som äntligen fick sova i en vanlig säng igen.


Vi startade dagen med att åka till Byggmax för att sen åka till stugan där jag målat golvlist. Mannen har jobbat vidare med markskivorna. Det går framåt men det går sakta fram. Har vi tur så är det dags att börja att lägga golv på lördag? Kul när det börjar att synas att man jobbar framåt i stället för bakåt. 

Dagens middag blev sotad torsk med ljummen sallad. Det var riktigt gott och fräscht. En riktigt god bjudrätt en varm sommardag. 

Inga kommentarer: