torsdag 27 maj 2021

Vi är här

 Igår flyttade vi så in i stugan. Det finns golv och golvlister, ett kök utan kyl/frys. Kylen har vi just nu i gäststugan och det går bra. Mannen och U flyttade spis samt säng från läggan i går. Under tisdag så bar vi in köksbord, stolar och soffan i övrigt är det tomt.

Skön känsla när man ser att det börjar bli klart. Vi har inga dörrar så vi sover och pinkar för öppen dörr. TV ser vi på altan men vi hinner liksom inte slå igång den och när det är dags att avsluta för dagen så stupar vi i säng. Jag sover som en stock men mannens restless legs är inte inne i en rolig period. Jag fattar inte hur den mannen orkar stå på benen så lite som han sover.

Idag har jag skurat toaletten och varit bakom tvättmaskinen, där var det inte så kul kan jag lova. Men nu är det fint i alla fall och jag fick igång vattnet som kommer in så det sprutade så det stod härliga till. Vi fick snabbt springa och så av vattnet men precis då slutade det att spruta.  Mannen håller just nu på att packa upp en garderob som vi köpt för ett tag sedan men den har fått ligga till sig medan vi har varit i byggnationer.

Oj vad jag längtar till vi får lite ordning i livet. Många saker som ska finna sin plats och det kommer att ta tid innan vi har sorterat och organiserat allting. 

Igår hade jag beställt räfsning av gården och det blev så fint. En ensam kvinna var här från firman At:Home och fixade det. Så värt alla pengar i världen då nacken värker som bara den just nu. 

Inga kommentarer: