fredag 14 maj 2021

Klämdag


En fredag och en klämdag. Många personer är lediga en sån här dag och så har även jag och mannen varit. Vi sov länge och jag hade då sovit i drygt 10 timmar. Jag behövde nog det men min rygg var helt slut när jag vaknade av allt liggande. Mannen har haft en jobbig natt då han hade mycket tjilsen i sina ben men efter 4 så somnade han till och sov till 8.45. Sen åkte han till Bygma för att komplettera lite byggmaterial. Jag har varit ut och målat varv 2 på golvlisterna.

Sen har jag tvättat och det gick bra. Har även varit på en promenad i det fina men blåsiga vädret. Nu under kvällen har sonen varit hit på middag och idag blev det plankstek. Det har vi ätit många fredagar genom åren. Taco står ju fortfarande som nr 1 med rätten som vi ätit flest antal fredagar genom åren.  

Nu lite TV tittande innan det är dags för fortsatt byggande imorgon. Idag är den sista styrolitskivan satts på plats. Så imorgon så påbörjats golvläggning och det blir ju nu först det roliga börjar. 

Inga kommentarer: