fredag 30 april 2021

Valborgsmässoafton


Vi flaggar i dag för Valborg. Även vår kung fyller år och i år är det 75 så det är ju en stor dag för honom. Skolan slutade lite tidigare idag och jag hade kort dag då det är dag före helgdag. Skönt. 

Alla mina plantor är just nu i växthuset och det är ju alltid lika bra varje år när det är klart. Nu gäller det bara att det inte kommer att frysa sönder alla mina plantor, Dahlior är ju väldigt känsliga för kyla. Jag har såklart värmare men jag måste kolla att timern funkar så att det är rätt tid på den.

Vi har grillat tillsammans med sonen och köttet var från Arnemarks köttservice, det var så gott! Sista BIT för denna säsong så nu får vi hitta annat att kolla på under fredagskvällar. Vi har en liten brasa men fråga är om vi kommer att elda den i kväll. Jag tycker att det är kallt utomhus så jag är inte så sugen på att gå ut överhuvudtaget. 


Inga kommentarer: