måndag 24 maj 2021

Måndag och Annandag Pingst


Jag skriver samma sak varje år , att jag tycker att det är så otroligt tråkigt att inte Pingsthelgen är en långhelg längre. Den är ju precis som en vanligt helg nuförtiden. Det betyder att idag är det måndag och ny arbetsvecka. 

Nu i kväll har jag varit och dammsugit väggar och tak. Sen har jag burit in lister och spikat fast dem. Mannen har satt tillbaka skåp, lådhurts och högskåp. Även diskmaskin och bänkskivor är tillbaka och när de är nya så ser det fräscht ut. Kul när allting är klart om några dagar till. Sen har jag även plockat bort lite bräder och annat skräp då det kommer en firma som räfsar vår gård på onsdag och då kan det ju inte ligga en massa saker på gräsmattan. 

Tittade ut idag vid lunchen och det är mycket folk som ränner runt. Ser att några fikar på EH och min fråga blir då, ÄR DER NÖDVÄNDIGT JUST MED DEN SMITTA SOM VI HAR???? Skulle inte tro det vad är det för fel på folk..... Jävla muppar. Jag blir så förbannad att man är så ego att man inte tar hänsyn till andra som man kan smitta ner. Vi som har jobb där vi måste till och smittan skenar och vi gör allting rätt har ju inte en chans om andra inte sköter sig. Vi blir utsatta och vi måste ju ta emot elever och det här är inte bra när det ser ut som det gör i samhället! 


Inga kommentarer: