lördag 29 maj 2021

Flaggdag


Idag är flaggan i topp och vi flaggar för alla veteraner som gjort någon form av militärtjänstgöring för vårt land. Jag kommer att tänka på den parad vi såg i USA i samband med St Patrics day. Oj vad de hedrade veteraner inom poliskåren, brandvärnet samt militärer. Fint tycker jag att visa vördnad för alla som faktiskt ställer upp för samhället.

Vi har jobbat på från 9.30 med att åka till Bygma, Granngården, IVAB hos Märta för att hämta en matta samt till Coop för att handla mat. En effektiv runda helt enkelt. Sen hem för att fortsätta att bygga tillbaka i huset. De nya skåpen har mannen monterat och jag plockat tillbaka saker. Sen åkte jag till stan för att packa det sista från kyl och frys samt lite annat också. Det blir allt mer tomt men det är ju så det ska bli och trots det är det mycket saker kvar. Allt ska vara borta innan 21 juni. Vi har fått tillbaka många saker idag och dessutom kan man sitta på altanen då vi plockat tillbaka så att det är beboeligt.

Har haft en tvättdag och det har blivit många maskiner. Eftersom det har blåst nåt så jävulskt här idag med 9 m/s och vitt på havet. Men det torkar snabbt i alla fall. 

Grillad entrecote som är lokalt har blivit dagens middag och så en bastu för den onda kroppen. Skönt efter en hektisk dag. Hoppas mina axlar tycker att det är okey med lite trädgårdsarbete i morgon? 


Inga kommentarer: