fredag 28 maj 2021

Fredag kväll


En dag med otroligt många möten hela dagen. Kul med möten som dessa som varit idag. Avslutade dagen med ett möte med Sparbanken som handlade om placering av pengar som jag flyttat från SEB.

Vi har fått vår nya kylskåp idag och den är betydligt större än den gamla och det är ju bra. Vi (läs Mannen) måste dock hänga om dörren för att det ska bli bättre närhet till köket. Just nu har vi vridit om köksbordet för att kolla läget hur det känns. Innan kylen kom på plats så kändes det ok men just nu känns det trångt så bordet kommer nog tillbaka som det var tidigare? Vi hr även testat att flytta soffan men nu är även den tillbaka till ordinarie plats.

Sonen har varit hit på middag och idag har vi så äntligen grillat. Som jag har längtat då vi bott i stan och inte haft tillgång till en grill. Otroligt gott kött som jag köpt på Arnemarks kött. Tyvärr så blev dagens miss att vi inte hade bearnaissås, vilket jag trodde att vi hade här. Just nu har vi 4 kylar igång och det är svårt att veta var alla saker finns och just denna sås är tydligen kvar i stan? 

Mannen och jag har varit med på en vinprovning med Munskänkarna och det var en producentprovning från Priorat i Spanien. Mycket goda viner och det roliga och annorlunda var att det var först 3 röd och sen 2 vita viner. Det har har jag aldrig tidigare varit med om. Gott och kul med bilder och musik som förstärkte upplevelsen på provningen. Nu blir det en bastu för våra trötta och onda kroppar. Skönt med värme.

Inga kommentarer: